Chodzę na siłownię – czy potrzebuję odżywek?

25 Lut 2015 | Autor: | Kategoria: Sport i Hobby

fitness trainer doing heavy weight exercise for bicepsWielu z nas uprawia jakiś sport, a jednym z najczęściej wybieranych jest siłownia. Dlaczego? Możemy ćwiczyć cały rok, a efekty wizualne są osiągane chyba najszybciej ze wszystkich sportów. Poza tym jest to sport „towarzyski” – można wybrać się z kolegą, pogadać, pośmiać się, a przy okazji zrobić pełnowartościowy trening. Problem pojawia się w momencie, kiedy po miesiącu treningów większość z nas staje przed lustrem i nie widzi wielkiego postępu i zaczyna zastanawiać się jak przyspieszyć proces budowania idealnej sylwetki. Pierwsze, co większości przychodzi na myśl? Odżywki!

Odżywki są ogólnodostępne i te renomowanych producentów przy odpowiednim stosowaniu nie mają negatywnego wpływu na nasze zdrowie. Białko, odżywki węglowodanowe, aminokwasy, kreatyna – wszystkie mają też naturalne pochodzenie, są tylko sztucznie skondensowane. Ale skoro mają naturalne pochodzenie, to dlaczego nie dostarczyć ich naturalnie? Jak? Odpowiednią, zbilansowaną dietą. Chcąc zbudować masę mięśniową musimy organizmowi dostaczać białko, najlepiej 20-30 gram co 3 godziny – świetnym jego źródłem jest mięso z piersi kurczaka czy twaróg. Trenując nie możemy zapomnieć o paliwie – węglowodanach, dlatego w żadnym wypadku nie zapominajcie o ryżu, płatkach owsianych czy kaszy jaglanej. A co z tłuszczami? Garść orzechów laskowych czy migdałów załatwią sprawę. Dobrze byłoby również odstawić słodycze, gdyż cukier jest strasznym „zamulaczem”, który zmienia się w tłuszcz. Oczywiście nie zapominaj o warzywach i owocach – te pierwsze możesz jeść w każdej ilości, owoce natomiast lepiej jeść z głową.

Kilka podstawowych zasad, dzięki którym dostarczysz swojemu organizmowi odpowiednią ilość białka oraz innych potrzebnych wartości odżywczych. Myślisz, że to za mało? Organizm każdą nadwyżkę tych wartości i tak przerobi na tłuszcz, więc wydawanie dodatkowych pieniędzy na odżywki to wyrzucanie pieniędzy w błoto. A kiedy odżywki są wskazane? Odpowiedź jest prosta – kiedy nie masz czasu przygotować pełnowartościowego posiłku. Masz tylko ryż? Zjedz go, a białko dostarcz w postaci shake’a proteinowego. Zapomniałeś jedzenia do pracy? Wypij odżywkę węglowodanowo-białkową (tzw. gainer). Uwierz nam, że więcej nie potrzebujesz do szczęścia. Jakie są dodatkowe plusy odpowiedniego zbilansowania posiłków? Zdrowie oraz możliwość chwalenia się, że Twoje mieśnie to 100% natura 🙂