Wykorzystanie Thermomixa w diecie wegetariańskiej

23 Wrz 2015 | Autor: | Kategoria: Porady

Opinie na temat diety wegetariańskiej są zróżnicowane. Osoby, które wykluczyły ze swojego menu mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego, przekonują, że wegetarianizm to sposób na długie i zdrowe życie. Natomiast dietetycy i lekarze ostrzegają, że zmieniając tak drastycznie swój jadłospis musimy szczególnie zadbać o to, by nie doprowadzić do niedoboru składników odżywczych, co może negatywnie odbić się na stanie naszego zdrowia. Jeżeli postanowiliśmy przejść na dietę wegetariańską, warto skontaktować się z dietetykiem, który pomoże nam ustalić odpowiedni jadłospis i doradzi, jak łączyć różne produkty spożywcze, tak by skomponować pełnowartościowy i smaczny posiłek. Możliwości jest wiele, a nasze menu wcale nie musi być monotonne i jałowe.

materiały prasowe

materiały prasowe

Panuje powszechne przekonanie, że dieta wegetariańska powoduje niedobór białka. Rzeczywiście, białko zawarte w produktach pochodzenia zwierzęcego jest łatwiej przyswajalne i nasz organizm nie musi go syntetyzować – ale to nie znaczy, że przygotowanie bezmięsnego i pełnowartościowego posiłku jest niemożliwe. Wprost przeciwnie, łącząc na talerzu rośliny strączkowe, kasze, orzechy i jaja dostarczymy naszemu organizmowi wystarczającą ilość tego niezbędnego składnika odżywczego. Skomponowanie jadłospisu dla wegetarianina wymaga nieco więcej pomysłowości, ale warto spróbować, bo badania pokazują, że osoby, które nie jedzą mięsa, znacznie rzadziej zapadają na choroby cywilizacyjne: otyłość, cukrzycę i miażdżycę. Warzywa strączkowe, jak ciecierzyca, bób czy soja świetnie smakują i obudzą kulinarną kreatywność w każdym z nas. Możemy przygotowywać z nich zupy, pikantne gulasze, kolorowe pasty do kanapek i setki innych potraw. Jeżeli postanowiliśmy zrezygnować również z nabiału, musimy zadbać o odpowiedni poziom wapnia. Znajdziemy go w jarmużu, brokułach czy sezamie. Bardzo istotne są także kwasy omega-3, a jednym z ich źródeł jest siemię lniane, które znakomicie wpływa na nasz metabolizm i rozwiązuje problemy trawienne.
Aby ułatwić i uprzyjemnić sobie kulinarne eksperymenty, warto rozważyć zakup urządzenia kuchennego, które wyręczy nas podczas rozdrabniania ciecierzycy czy blendowania kremu z jarmużu. Znakomicie przy tym sprawdzi się Thermomix®. Jego najnowszy model TM5 łączy w sobie aż dwanaście funkcji i jest niezastąpiony w kuchni kreatywnego wegetarianina, który pragnie zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Dodatkowym wsparciem jest platforma z przepisami na Thermomix®, która podzielona jest na tematyczne kolekcje, a także zawiera funkcję listy zakupów i menu tygodniowego. Osoby poszukujące pomysłów na wegetariańskie dania, mogą znaleźć ich wiele w kolekcji przepisów „Kraina vege”, która zawiera zróżnicowane i pełnowartościowe, bezmięsne propozycje.